W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

XML

Treść

Nazwa podmiotu publicznego: Powiatowy Zakład Obsługi w Tucholi

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:

Strona BIP  posiada głównie pliki PDF, które stanowią skany dokumentów Word. Redaktor Biuletynu Informacji Publicznej stara się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i publikować teksty bezpośrednio na stronie BIP.  

Pliki PDF nie są poprawnie sformatowane - nie posiadają struktury znaczników, czyli tagowania. W miarę możliwości będziemy udostępniać nowe dokumenty bezpośrednio w serwisie. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Staramy się równie sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe HTML, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.



Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-07-22

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-28

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-28

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Blanka Grzeca

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Blanka Grzeca

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: pzo@tuchola.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 52 559 19 41

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.



Dostępność architektoniczna:

Siedziba Powiatowego Zakładu Obsługi  w Tucholi znajduje się w budynku Starostwa Powiatowego w Tucholi. Do budynku prowadzą trzy wejścia. Dwa wejścia od ul. Pocztowej 7 i  trzecie od strony parkingu. Do wejścia głównego od ul. Pocztowej 7 prowadzą schody oraz podjazd dla wózków inwalidzkich. Budynek pozwala na dostęp osób niepełnosprawnych do wszystkich pomieszczeń z wyłączeniem pomieszczeń technicznych za pomocą windy. Biura Powiatowego Zakładu Obsługi w Tucholi znajdują się na II piętrze - dostęp za pomocą windy. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Przed budynkiem od ul. Pocztowej znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wstęp do biur Powiatowego Zakładu Obsługi w Tucholi jest możliwy osobie korzystającej z psa asystującego oraz psa przewodnika. Brak możliwości skorzystania z języka migowego. Powiatowy Zakład Obsługi w Tucholi posiada oznaczone  pomieszczenia w alfabecie Brajla, nie posiada oznaczeń pomieszczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.



Aplikacje mobilne:

Powiatowy Zakład Obsługi w Tucholi nie posiada na swojej stronie BIP zdjęć i filmów oraz aplikacji mobilnych.



Dodatkowe informacje:

Zamieszczone na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej informacje, w postaci ogłoszeń lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.